حمایت  از کارآفرینی و اشتغالزایی

تعطیل شدن تولید ناگزیر آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و این آسیب‌ها می‌تواند گریبان هر کسی را بگیرد، در این راستا منافع جامعه را که در واقع منافع تک تک افراد جامعه هست را در نظر گرفته و به چرخیدن چرخ‌های تولید و اقتصاد در استان کمک کرد. امروزه نیاز جامعه ما اشتغال به معنای واقعی و حمایت از اشتغال زایی و کارآفرینی است.

در عصری قرار داریم که اکثر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه متوجه شده‌اند که کارآفرینی حتی در مقیاس کوچک، چه تأثیر بزرگی در اقتصاد کشورها دارد و نقش  کارآفرینی در اشتغال به عنوان یک عنصر حیاتی تلقی می‌گردد. به عنوان مثال، کارآفرینان کوچک‌تر تمایل بیشتری به استخدام کارمندان با تحصیلات پایین‌تر یا بدون تحصیل دارند، بنابراین فرصت‌هایی را برای افراد از همه اقشار جامعه فراهم می‌کنند.

کارآفرینان همچنین تمایل به استخدام محلی دارند که باعث تقویت بافت اجتماعی جوامع اطراف آن‌ها می‌شود. بنابراین نقش کارآفرینی در اشتغال بر کسی پوشیده نیست. در همه دولت‌ها اشتغال جوانان یکی از مهم‌ترین مسائلیست که دغدغه همه جوانان است و از هر نظر زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در این مقاله قصد داریم نقش کارآفرینی در اشتغال را بررسی کنیم.

کارآفرینی در ارتقای تغییرات اجتماعی نیز مؤثر است. اداره یک کسب و کار به مردم جهت می‌دهد، در حالی که اشتغال حاصل از ایجاد آن‌ها به افراد دیگر اجازه می‌دهد تا از خود و خانواده خود حمایت کنند، در نتیجه جرائم کوچک مرتبط با بیکاری را کاهش می‌دهد. کسب‌وکارهای کوچک نیز برای جوامع محلی حیاتی هستند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که «محله ایده‌آل» اغلب به عنوان محله‌ای با غلبه کسب‌وکارهای مستقل توصیف می‌شود. از این روی قرارگاه جهاد اجتماعی بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه ها اقدام به حمایت از اشتغال های خانگی و خرد و حمایت از کارآفرینی علی الخصوص در استان های کم برخوردار می نماید.

دسته بندی ها
عملکرد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.